Back to All Events

NGUYEN TRUNG WORKS


  • A4703, Keangnam Hanoi Landmark Tower A. E6 Pham Hung Rd. Hanoi 10000 Vietnam (map)

(Vietnamese version bellow/ Tiếng Việt phía dưới)

CUC Gallery is very proud to inform that on December 26th, 2020, the artbook Nguyen Trung Works” (our Gallery’s artist) was released and the new book launch ceremony was held by Shanghai Pujiang Southeast Asia Culture and Art Exchange Center, Huangpu District Cultural Center, Shanghai Dayin Book Co., Ltd.

NGUYEN TRUNG'S BOOK1.png

The artbook was published by Shanghai People's Fine Arts Publishing House and "Nguyen Trung Works" is the first album of Vietnamese artists published in China in recent years and also the first solo album of Nguyen Trung published in China.

NGUYEN TRUNG'S BOOK.jpg

The book consists of 115 works created by Nguyen Trung from the 1970s to 2018 for nearly half a century, including figurative and abstract works, including oil and lacquer paintings, those come from art institutions and collectors in different countries and regions such as Vietnam, China, France, the United States, and Singapore. Among them, 22 works were auctioned at Christie’s, Sotheby’s, Bonhams, Ravenel, China Poly and other well-known auction houses in the past 20 years. The stories about the artist from experts and collectors are also included in the artbook.

NGUYEN TRUNG WORKS - CÁC TÁC PHẨM CỦA NGUYỄN TRUNG

CUC Gallery rất tự hào thông báo rằng vào ngày 26 tháng 12 năm 2020, Cuốn sách “Nguyễn Trung Works” – Tạm dịch: Các tác phẩm của Nguyễn Trung (họa sĩ của Gallery của chúng tôi) đã được phát hành và buổi lễ ra mắt sách mới đã được Trung tâm Giao lưu Văn hóa và Nghệ thuật Đông Nam Á Pujiang, Văn hóa Quận Hoàng Phố Center, Shanghai Dayin Book Co., Ltd tổ chức.

 

Sách do Nhà xuất bản Mỹ thuật Nhân dân Thượng Hải xuất bản và “Nguyễn Trung Works” là album đầu tiên của họa sĩ Việt Nam được xuất bản tại Trung Quốc trong những năm gần đây và cũng là album cá nhân đầu tiên của Nguyên Trung được xuất bản tại Trung Quốc.

 

Cuốn sách gồm 115 tác phẩm được Nguyễn Trung sáng tác từ những năm 1970 đến 2018 trong gần nửa thế kỷ, bao gồm các tác phẩm tượng hình và trừu tượng, bao gồm cả tranh sơn dầu và sơn mài, đến từ các cơ sở mỹ thuật và nhà sưu tập ở các quốc gia và khu vực khác nhau như Việt Nam, Trung Quốc. , Pháp, Hoa Kỳ và Singapore. Trong số đó, 22 tác phẩm đã từngđược bán đấu giá tại Christie’s, Sotheby’s, Bonhams, Ravenel, China Poly và các nhà đấu giá nổi tiếng khác trong 20 năm qua. Những câu chuyện về nghệ sĩ do các chuyên gia và nhà sưu tập kể / viết cũng được đưa vào cuốn sách này.